הקשר בין קידום אתרים לפרסום בגוגל

עסקים וארגונים רבים משקיעים לא מעט כסף בקידום האתרים שלהם ובפרסום בגוגל וברשתות החברתיות. כדי למקסם תוצאות ולקבל חשיפה רחבה וממוקדת לקהלי יעד המוגדרים מראש ועל מנת ליצור לידים איכותיים שקל להפוך למכירות – מומלץ לשלב בין קידום אתרים אורגני (SEO) לבין פרסום ממומן בגוגל (PPC). למעשה, יש קשר הדוק בין קידום אתרים לפרסום בגוגל ושני התחומים מהווים חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק, המכירות והפרסום של העסק.

מידע כללי על קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל

קידום אתרים אורגני נועד לשיפור דירוג ומיקום האתר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, באמצעות טכניקות SEO שונות משפרים את קוד, מבנה ועיצוב האתר, מקצרים את זמן הטעינה של האתר ומתאימים אותו למנועי החיפוש עם בחירת נכונה של מילות מפתח וביטויי זנב ארוך. תהליך קידום אתרים אורגני דורש זמן וסבלנות, את התוצאות מתחילים לראות בדרך כלל לאחר 6-3 חודשים, ובתחומים תחרותיים נדרש יותר זמן.

פרסום ממומן בגוגל עוסק בניהול קמפיינים באמצעות מערכת הפרסום הנקראת גוגל אדס (Google Ads). פלטפורמת הפרסום של גוגל מציעה כלים מתקדים לניהול קמפיינים המביאים לתוצאות הרצויות, וניתן לטרגט ולהגדיר את מאפייני קהל היעד לפי פרמטרים רלוונטיים לקמפיין של העסק כמו טווח גילים, אזור גיאוגרפי, מגדר, שפה, תחומי עניין, דת, מצב סוציו אקונומי ועוד.

הקשר בין שני התחומים

בתהליך קידום אתרים, בדיוק כמו בתהליך פרסום בגוגל, מבצעים מחקר מילות מפתח. SEO ו-PPC משלימים זה את זה ושני התחומים נועדו להגביר את הטראפיק לאתר הלקוח, לייצר חשיפה רחבה, לקבל לידים איכותיים, למתג את העסק וליצור בידול מהמתחרים.

ב-PPC וב-SEO מתחילים במחקר מילות מפתח כדי להבין מה הלקוחות הפוטנציאליים של העסק מחפשים בגוגל בפרט ובאינטרנט בכלל. המחקר מסייע לכם לבחור גם ביטויי זנב ארוך כדי להגיע למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש ולהשיג קליקים רבים על מודעות הפרסום שאתם מנהלים בגוגל.

אגב, כדאי לבדוק את מילות המפתח שהמתחרים שלכם בחרו לצורך קידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל, וניתוח מקצועי ומדויק של מילות המפתח וביטויי החיפוש הפופולריים של הגולשים מבטיח לכם ביצועים טובים יותר, כלומר דירוג גבוה בתוצאות החיפוש וקליקים רבים על מודעת הפרסום.

לשלב בין השניים

כדי להשיג חשיפה רחבה, טראפיק גדול לאתר, לידים איכותיים ושיפור בתוצאות העסקיות – מומלץ לשלב בין פרסום בגוגל לבין קידום אורגני. השילוב בין השניים חייב להיכלל בתוכנית השיווק שלכם כדי להשיג את התוצאות הרצויות ועל מנת להפוך למותג מוכר עם לקוחות עקביים ונאמנים.