שיווק דיגיטלי

כל אמצעי שיווק המשתמש בכלים אלקטרוניים כדי להעביר מסרים לקידום מכירות – יכול להיחשב כשיווק דיגיטלי. בפועל, שיווק דיגיטלי מתייחס בדרך כלל לקמפיינים שיווקיים המתפרסמים במחשב, בטלפון, בטאבלט וכו׳. שיווק דיגיטלי מופיע בצורות רבות כמו: סרטון מקוון, מודעות פרסום ופוסטים ברשתות החברתיות.

בימינו, חשוב מאוד לנצל את העולם הדיגיטלי שמאופיין בנוכחות פרסומית מרשימה. ניתן לעשות זאת על ידי בניית מותג עם אסטרטגיה דיגיטלית והענקת חווית לקוח מעולה, שתמשוך יותר ויותר לקוחות.

מהו שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי מתייחס לפרסום המועבר בערוצים הדיגיטליים השונים (כמו מנועי חיפוש, אתרים, מדיה חברתית, דוא״ל ואפליקציות סלולריות). למעשה, אם הקמפיין השיווקי כולל תקשורת דיגיטלית, מדובר בשיווק דיגיטלי.

לעתים קרובות משווים את השיווק הדיגיטלי לשיווק המסורתי, ומתייחסים אליו כמו אל מודעות בכתבי עת או שלטי חוצות. אגב, אולי זה נשמע מוזר אבל הפרסום בטלוויזיה נחשב בדרך כלל לשיווק מסורתי ולא דיגיטלי.

מהם המאפיינים של השיווק הדיגיטלי?

  • שיווק דיגיטלי נועד לתפוס את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים כשהם נמצאים במסע הקניות, ולהפוך אותם ללקוחות.
  • שיווק דיגיטלי שוקל כיצד יוכל כל כלי בודד להמיר לקוחות פוטנציאליים. לפיכך, אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של המותג עשויה להשתמש בפלטפורמות מרובות או למקד את כל המאמצים בפלטפורמה אחת.
  • כדי שהשיווק הדיגיטלי ישיג את מלוא הפוטנציאל שלו, על אנשי השיווק, שלרוב הם חלק מהצוות של משרד פרסום דיגיטלי, לחפור לעומק כדי לגלות את האסטרטגיות שיוכלו ליצור השפעה באמצעות שיווק מעורב.
  • שיווק מעורב הוא שיטה ליצירת אינטראקציות משמעותיות עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות חוזרים על בסיס הנתונים הנאספים לאורך זמן. מעורבות של לקוחות בנוף הדיגיטלי מאפשרת לבנות מודעות למותג, להגדיר את העסק כמוביל דעה בתעשייה ולהציב את העסק בחזית כאשר הלקוח מוכן לבצע רכישה.

פתרון בעיות נפוצות בעזרת שיווק דיגיטלי

כדי לייעל את אסטרטגיות השיווק שלכם, שיווק דיגיטלי הוא חובה. הנה שתי בעיות נפוצות ששיווק דיגיטלי יכול לפתור:

בעיה 1: אין לכם SEO – אופטימיזציה לקידום האתר!

בלי קשר למיצוב שלכם בתהליך השיווקי, חשוב להבין את שיטות העבודה המומלצות של SEO.

SEO יכול לא רק לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש, אלא גם:

  • לחזק ולתמוך באופטימיזציה של מסע הפרסום שלכם
  • ולאפשר בדיקות שיוכלו להבטיח שהתוכן שאתם מציעים הוא מספיק ובעל ערך איכותי ללקוחות הפוטנציאליים.

בעיה 2: אין לכם אסטרטגיה למדיה החברתית!

חשוב מאוד שתהיה לכם צורה כלשהי של שיווק במדיה החברתית, לא משנה אם אתם רוצים:

  • לפתח אסטרטגיה אורגנית למדיה חברתית
  • לפתח אסטרטגיה למדיה חברתית בתשלום
  • או לשלב ביניהם

המדיה החברתית מצוינת לא רק לשיפור המיתוג והמעורבות, כי היא יכולה לשמש גם כערוץ שימושי לפרסום דיגיטלי.

מצאו את הנישה ואת הקול העקבי שלכם והתאזרו בסבלנות. ככול שאלה ילכו ויגדלו, כך תגדל גם ההשפעה של מודעות הפרסום שלכם.