קידום אתרים – סוגיה שמאתגרת כל בעל עסק בעידן הדיגיטלי. כיצד מקדמים את האתר? מה זה קידום ממומן ומזה הכוונה אורגני?
כל בעל אתר מודע כי לא מספיק שהאתר מעניין וחדשני, אין די בעיצוב מושקע ומוצרים אטרקטיביים, חובה כי האתר יהיה מקודם כראוי. רק כך הוא יוכל ליהנות מחשיפה רחבה ולהצליח להגיע ללקוחות שלו. יש שתי שיטות עיקריות של קידום אתרים, אחד הוא ממומן והוא מתבצע בעזרת פרסום בתשלום לגוגל. השיטה השנייה פופולרית אף היא והיא מתבצעת בעזרת מקדמי אתרים מקצועיים. השיטה נקראת קידום אתרים אורגני.
גולשים עורכים חיפוש באינטרנט כדי למצוא נותן שירות או חנויות לממכר מוצרים מסוימים. כדי למצוא את מבוקשם הם מזינים בשורת החיפוש של גוגל מילות חיפוש. אחר שהם מקישים אנטר מנועי החיפוש יוצאים לפעולה ומביאים כחלוף מספר שניות דף תוצאות. כיצד מעלה גוגל את התוצאות? המנועים של גוגל סורקים את האתרים ומחפשים את האתרים הרלוונטיים שיכולים לענות על הצורך של הגולש ולספק לו את המענה לביטוי אותו הוא חיפש. כמובן שכל בעל אתר מעוניין שגוגל יציג את האתר שלו במידה והוא רלוונטי ומתאים לחיפוש המסוים.
על מנת להבטיח שגוגל יבין כי האתר שלכם עונה ומתאים למילות מפתח מסוימות חשוב לכם להתאים את האתר ולבנות אותו כיאות. כך שגוגל יוכל לסרוק אותו ולהבין באיזה תחום ובאיזה אזור אתם מציעים שירות או מוצר. כך מסתבר שגוגל יעלה את האתר שלכם במקום סביר בדף התוצאות. ואכן, מקדמי אתרים בשיטה האורגנית עובדים במטרה לטייב את האתר של הלקוח ולהתאים אותו למנועי החיפוש של גוגל.
חברות רבות פועלות בתחום, אחת החברות המוכרות והוותיקות היא חברת סלקטד – קידום אתרים. חברה זו מעסיקה צוות של מקדמים שכל אחד מהם מכיר את התחום היטב ומתעדכן בכל החידושים החמים. היכולות המקצועיות שלהם לצד הניסיון הרב שהם צברו במהלך השנים מקנים להם את היכולת לספק ללקוחות שירות עם תוצאות מוכחות בשטח.
אחד הנושאים המדוברים ביותר בתחום הקידום האורגני הוא מילות מפתח או ביטויי מפתח. כדי לוודא כי האתר יזוהה בעיני גוגל כעונה לחיפושים מסוימים יש להתאים אותו למילות מפתח אלו. ולכן תהליך הקידום יכלול לפני הכול בדיקה אילו מילות מפתח יזינו הלקוחות כאשר הם יחפשו את השירות או את המוצר שלכם. אתם מוכרים מזון לכלבים במרכז. מה יזינו הלקוחות המחפשים? חנות מזון בתל אביב? אולי אוכל לכלבים ברמת גן? ואולי בכלל: חנות מקוונת אוכל חתולים? הגדרת מילות המפתח היא פעולה מקצועית שחשוב לבצע אותה היטב, וכן לבדוק אותה לעתים קרובות כדי לוודא שאתם רלוונטיים.