קידום לאתר אינטרנט – איך עושים קידום מקצועי?

קידום לאתר אינטרנט שמוביל להגדלת התנועה בו בצורה משמעותית וכן לצמיחה במכירות, דורש הבנה מעמיקה לגבי האופן שבו ניתן להשתמש בגוגל, במאפייניו ובכלים שלו בכדי להביא את האתר לתצורה הטובה ביותר האפשרית.

מדובר במלאכה מאתגרת למדי, כיוון שהאלגוריתם של גוגל הוא כה מחוכם, עד כי יש לפעול בדרכים שונות במקביל בכדי להצליח להגיע למצב אופטימלי, שבו האתר נמצא בין תוצאות החיפוש הראשונות ברשימה המוצגת בפני הגולש, לאחר הקשת ביטויי מפתח רלוונטיים.

קידום לאתר אינטרנט – איך עושים את זה נכון?

אסטרטגיה של שיווק דיגיטלי באופן מקצועי, כלומר של האופן שבו מתנהל "מסע הפרסום" של האתר בתוככי הרשת האינטרנטית, צריכה להתבסס על שקלול נתונים שהוא ספציפי מאוד עבור כל אתר. אתרי אינטרנט של מכירות אונליין הנבנים עבר רשתות שמתקיים בהן גם מסחר בחנויות פיזיות, למשל, ייתכן ויזדקקו לקידום מסוג מסוים, זאת לעומת אתרים המציעים קניות מקוונות ללא כל נוכחות פיזית של ממש בחנויות "אמיתיות". אתרים שמטרתם לספק מידע בלבד ואין בהם עניין של מכירה, צריכים גם הם קידום והגדלת יחסי ההמרה, גם אם במקרה זה מדובר בהצטרפות של גולשים לרשימת תפוצה מסוימת, ולא ברכישה של מוצרים כלשהם, כמו באתרי מסחר.

לעשות קידום לאתר אינטרנט באופן נבון, אם כן, משמעותו ראשית כל להבין לעומק את קהל היעד שאליו מכוונים, את המאפיינים של הגולשים שלו כצרכנים וכמחפשי מידע ברשת, וכן את האופן שבו ניתן יהיה להגיע אל הקהל הזה, להניע אותו לפעולה ואף להגדיל את היקפו ואת החשיפה של האתר ברשת.

מה עובד טוב יותר: קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום המבוסס על שילוב של ביטויי מפתח באופן שקולע לדרישות של גוגל וכן השקעה בתוכן איכותי, עשויים לסייע ב"טיפוס" של האתר בסולם תוצאות החיפוש, והוא נקרא קידום אורגני. התהליך של קידום לאתר אינטרנט באופן הזה עשוי לשאת פירות רק לאחר תקופה מסוימת שעשויה לארוך חודשים מספר, כשעוד ועוד גולשים מקישים את ביטויי המפתח שעליהם התבסס התוכן, והאתר באופן טבעי "עולה למעלה". קידום ממומן יוביל למיקום דומיננטי באופן מיידי, כאשר כאן מדובר בהשקעה כלכלית של בוני האתר, שמעניקה לו את הדחיפה הראשונית כלפי מעלה. קידום כזה מומלץ במיוחד לאתרים חדשים שרק מתחילים לבסס את עצמם ברשת, לעסקים שבונים אתר אינטרנט חדש ומעוניינים לקבל חשיפה ראשונית גבוהה ולאתרים וותיקים הזקוקים ל"פוש", לאחר תקופה ארוכה של ירידה בתנועה.

השילוב בין עבודת קידום ממומנת לבין קידום אורגני איכותי, הוא כנראה הדבר החכם לעשות. התוצאות הטובות ביותר מתקבלות רק לאחר ביצוע אופטימיזציה חוזרת ונשנית עבור האתר, ושדרוגו באופן שוטף. מציאת התמהיל הנכון תסייע לאתר להתקדם גם ללא מימון בסופו של דבר, אלא רק בכוחות הגולשים ובזכות תהודה חיובית ואהדה של גולשים ותיקים וחדשים כלפי האתר, ובחירה בו על פני המתחרים בתחומו פעם אחר פעם.