מיקוד עסקי הוא שיטת התנהלות שונה באופן משמעותי מפעילויות שיווק הכרוכות בשיתופי פעולה עסקיים. תוכן שיווקי כרוך ביצירת תוכן ממוקד למקבלי ההחלטות בחברה, או ביצירת תוכן המיועד לקהל הרחב.
למרות ש-82% מבעלי עסקים שהשתתפו בסקר למדידת שיטות השיווק שלהם, דיווחו שהם משתמשים בתוכן שיווקי כשיטת שיווק, העדר הבנת ההבדל בין שיווק באמצעות שיטות כגון 'עסקים עושים עסקים' לבין תוכן שיווקי שמיועד לקהל, הוא אחת הסיבות החשובות בגללן שיטות תוכן שיווקי רבות נכשלות.
באמצעות השיטות הנכונות, ניתן ליצור תנועה רציפה, לבנות אמון ומודעות למותג, ולהניע המרות רבות יותר.
מאמר זה סוקר חלק מהשיטות הטובות ביותר אותן ניתן ליישם על מנת ליצור שיטת תוכן שיווקי מוצלח יותר לעסק שלכם.
אחת הטעויות הגדולות ביותר לעשיית עסקים היא יצירת תוכן שיווקי שמנסה להיות מקצועי מדי. טעות נוספת היא להשתמש בסגנונות כתיבה טכנית במאמרים, ושימוש מלא באוצר מילים מסובך שלא לצורך, בתקווה להיתקל בגוף "מקצועי" בקרב הקהל, עימו ניתן לעשות עסקים.
אחרי הכול, המטרה אינה למקד עסקים עם התוכן, אלא למקד את מי שינהל את העסקים. מקבלי ההחלטות האלו הם אנשים בדיוק כמוכם, והם עייפים מקריאת תוכן רובוטי שחוק בכל אתר בו הם מבקרים. אז חשוב להיות ייחודי, להוסיף מעט הומור, ולספר סיפורים.
דואר אלקטרוני הוא השיטה היעילה ביותר בה ניתן להשתמש על מנת לשווק תוכן שמיועד לקהל. למעשה, 53% מהמשווקים בשיטה זו טענו כי הדואר האלקטרוני הוא השיטה היעילה ביותר לייצר תנועה באתר.
המפתח לבניית שיטת שיווק מוצלחת בדואר האלקטרוני וליצור הודעות מותאמות אישית יותר, היא להשתמש בפלחי רשימת אימייל. עם קטעי רשימות, תוכלו ליצור קבוצות פרטניות ברשימת הדואר האלקטרוני שלכם, כך שתוכלו ליצור הודעות ממוקדות לכל קבוצה, עם הודעות מותאמות אישית.
אם יש לכם רשימה מפולחת שמאגרת את כותרות תפקידי אנשי הקשר שלכם, תוכלו ליצור מסעות פרסום נפרדים על מנת למקד את הדיוור לאנשים בתפקידים שונים בחברה, להעביר את המסר בצורה ממוקדת ולבצע קידום יעיל.
אם אתם מנסים ליצור תוכן מכירתי מדי, אנשים בסופו של דבר יאבדו את האמון שיש להם בחברה שלכם, ובסופו של דבר תאבדו את הסמכות. זה נכון במיוחד במקרים של תוכן שיווקי שמופנה לקהל הרחב. זכרו כי אתם ממקדים את המאמרים שלכם לקהל משכיל, אשר, לפחות ברוב המקרים, מורכב מאנשים מומחים בתחום שלהם.
יצירת Content Marketing מועיל באמת היא השיטה הטובה ביותר לבניית סמכות ואמון. לא תמיד תצטרכו למכור את המוצרים והשירותים שלכם, וכל שעליכם לעשות הוא להוכיח את האמינות שלכם ולהראות כמה אתם יכולים לעזור.
כתיבת מאמרים היא שיטת שיווק יעילה, אך גם ספרים אלקטרוניים ותוכן למדיה החברתית חשוב כחלק מתוכן שיווקי.
אבל, זוהי גם אותה שיטה בה כל המתחרים שלכם נוקטים, אז האם אתם חכמים מספיק על מנת למצוא שיטה מקורית כדי להתבלט?