אתרי תדמית הם אתרים חשובים וחיוניים לכל עסק השואף לקדם עצמו בסביבה המקוונת בצורה הפשוטה והיעילה ביותר.
מהותו של אתר התדמית היא למעשה להוות מאין כרטיס ביקור מקוון לעסק, כך שכל אדם יוכל לגשת בקלות ובמהירות לפרטים הדרושים לו בעת הצורך, בכל זמן ומכל מקום.
למעשה, לשיטה המסורתית של חלוקת כרטיסי ביקור מודפסים בעידן הטכנולוגי ישנם מספר חסרונות: השימוש בנייר, עלות ההדפסה והצורך בהפקדת מספר רב של כרטיסים שבסופו של דבר ההשקעה בהם יורדת לטמיון משום שהם הולכים לאיבוד או נזרקים לאשפה בהיסח הדעת.
אתרי התדמית מקנים לעסק כרטיס ביקור כמעט נצחי, שאיננו מתכלה, אינו מזהם את הסביבה או מסייע להתכלותם של משאבי טבע ועלות ההפקה שלו היא חד פעמית.
מטרתם העיקרית היא לאפשר גישה נוחה ומידית אל פרטי ההתקשרות של אותה חברה או עסק. לרוב, כשמדובר באתר מן הסוג הזה ניתן להבחין באתרים קטנים יחסית, שבהם בין חמישה לעשרה עמודים, אך לעיתים ניתן לראות גם אתרי תדמית גדולים, אשר מוסיפים למידע הבסיסי גם פרסומים לגבי מוצרים, פרויקטים חדשים או מידע לגביי הסניפים השונים.
בניית אתרי תדמית יוצרים את הרושם הראשוני של הלקוח בנוגע לחברה ולכן כדאי להתחשב בכמה שיקולים כאשר מעצבים אתר תדמית:
יש לשים לב לבחירת הצבעים. על הצבעים להיות מזמינים ונעימים, כאלה שמרבית האנשים מסוגלים להתחבר עליהם. לא מומלץ לבחור בצבעים אשר קשים לתפיסת העין, ברקעים שמקשים על קריאת הטקסט ובצבעים שסביר שייצרו רתיעה אצל הגולשים.
על הלוגו להיות מוצג בצורה ברורה ובולטת באתר, באותו אופן שנעשה למעשה בעיצוב של כרטיסי ביקור. זכירת הלוגו בקרב הגולשים חשובה למשיכתם אל השימוש בשירותי החברה או בקניית מוצריה.
חשוב לציין את פרטי ההתקשרות- מספר טלפון, כתובת אי מייל ועוד, חשוב לערוך בפונט גדול וברור ובצורה שתהיה נגישה לגולש אפילו ממבט ראשוני באתר.
מומלץ להוסיף לאתר התדמית גם דף אודות, המסביר על החברה ופועלה ודפי מוצרים או שירותים נוספים שמציעה החברה.
אתרי תדמית הם הפנים של העסק במרחב האינטרנטי, ולכן חשוב להקפיד על פרטי עיצוב החזותיים שבו, וגם על התוכן ועיצובו של האתר בצורה מזמינה, זכירה, וידידותית לכל גולש.