אז תכננתם אתר ובניתם אותו, עיצבתם, חשבתם, העליתם לרשת ואפילו שילמתם לחברה שעושה קידום אתרים כדי שימצאו אותו בחיפושים. הכול טוב ונחמד, אבל לא מספיק. מה שחסר לכם עכשיו הוא שיווק באינטרנט. באינטרנט יש מרחב וירטואלי ענק, מלא חנויות, מלא אנשים, מלא אתרים. דמיינו לכם קניון בגודל עיר ענקית. אתם צריכים שידעו עליכם, שיגיעו לאתר שלכם ויראו מה יש גם לכם להציע לעולם. בדיוק בשביל זה צריך שיווק באינטרנט.
שיווק באינטרנט מורכב ממגוון של פעולות שנועדו למשוך אנשים אל האתר שלכם. סוג הפעולות אמנם נגזר מתוכן האתר שלכם, ומקהל היעד, אבל השיטות רבות ומגוונות.
פרסום באינטרנט – החל מבאנרים שמפורסמים באתרי חדשות או בכל אתר רלוונטי אחר, וכלה בקישורים ממומנים ע"י תשלום לגוגל, שיופיעו כל אימת שמישהו יקיש מילות מפתח מסוימות בשורת החיפוש. ישנה גם אפשרות לתשלום פר לחיצה- על כל כניסה של מישהו לאתר שלך דרך קישור מסויים, אתה מחויב בסכום סמלי כלשהו. ניתן גם להגביל את סכום ההשקעה לחודש.
ישנו גם שיווק ברשתות חברתיות, שגם הן כלי די יעיל לשיווק באינטרנט. ישנה אפשרות לפתוח לכם חשבון פייסבוק משלכם, להציע תכנים לשיתוף, ואפילו להציע פרסים והשתתפות בהגרלה תמורת לייקים. באופן כזה כל מי שנחשף לתוכן שלכם ישתף גם את חבריו לפייסבוק במה שאהב, וכך תיווצר לכם תהודה. ניתן גם לפרסם באנרים ולשלוח לרשימות דיוור משלכם, או להצטרף כפרסומת ברשימות דיוור של חברות מצליחות או ניוזלטרים מבוקשים..
לרוב העסקים אין משווקים באינטרנט משלהם, ולכן הם נעזרים בשירותי שיווק באינטרנט, ואין בכך כל פסול. להיפך, שיווק באינטרנט זה תחום שהידע בו רב ומתחדש, וקיומו מוכיח את חשיבות הספציאליזציה בשוק. אם פניתם לחברה כלשהיא לצורך קידום אתרים, או אם טרם עשיתם זאת, כדאי לברר אם יש לאותה חברה גם אפשרות לשיווק אתרים. פחות אנשי מקצוע, היכרות עומק קרובה יותר עם הצרכים שלכם, וכמובן פחות בלגן בסך הכול הכללי. שיהיה לכם בהצלחה!